Utslag.

Jag har en uppsjö utslag på min kropp.. Har inte räknat dom men nog är det iaf över 20 aktiva ”brännmärken”.
Jag har haft dom av och till i några år så jag är inte speciellt orolig över dom, men nu ter dom sig lite mer aggressivt och det känns som dom brinner.. Dom gör så jävla ont. Minsta lilla tyg mot och det gör ont som fan. Detta är ju lite irriterande eftersom dom flesta sitter på ställen jag gärna vill ha kläder på.

Det här är standardstorlek men dom pendlar mellan 0,5 cm till 3 cm i diameter. Börjar som en liiiiten prick och blir som ett ilsket rött brännmärke efter 3 dagar, för att några dagar senare blekna och försvinna…

Det är inte stressutslag. Dom jag får som är relaterad till stress ser ut så här:

Vet inte riktigt vad jag har åkt på men är iaf tacksam att läkaren skickar en remiss till hud för att jag ska få gå till botten med dom. Nu är det bara att hoppas att jag får en tid när jag har några aktiva prickar på g.. Men med Västernorrlands landsting så får jag väl en tid i maj… Typ.

Lämna en kommentar